Bůh Podsvětí – Varjog

Ne příliš populární, avšak velice praktický bůh.  Nemá ambice být soudce jako Arr, ani veselý jako Baal, natož dávat na odiv svou sílu jako Drak. Zato je trpělivý, velice trpělivý!  A trpělivý musí být i jeho kněží, ale nakonec se s ním setkají všichni.  Jeho symbolem a symbolem jeho knězí je obsidiánový  srp kterým, odděluje duše žijících od jejich fyzických těl. Varjog  je strážcem říše mrtvých a dbá na to, aby mrtvé zůstalo opravdu mrtvé.  Jeho kněží tak zabezpečují, aby si zemřelí vzali svá tajemství do hrobu a nevydali je více, nebo nemohli být oživeni praktikami nekromancerů.   Obětí se zpravidla stává snítka cypřiše a máku, nebo při svátcích černá ovce.

Popis: Kněží Varjoga jsou často vysíláni do konfrontace s nemrtvými, aby je uložili jednou pro vždy k věčnému spánku. Nemrtví pro toto však zdá se nemají příliš pochopení a snaží se vší možnou silou a nemocemi naopak své řady rozšířit. Aby se tak nestalo, brání se kněží touto základní modlitbou, která je a jejich přátele ochrání před útoky oživlých mrtvých.

Min teologie: 4

Dosah: 1 postava/stupeň

Trvání: 10 minut/stupeň

Sesílací čas: 4 kola

Sp. Efekt: +1AC k obraně proti nemrtvým/stupeň +2 bonus k pastem na otravy nemrtvých/stupeň

Max stupeň: Moudrost/2

Popis: občas se stane, že je nemrtvých na kněze příliš, nebo jsou momentálně silnější než on. Díky této pomoci Varjoga je schopen v nemrtvém vyvolat „strach“, který jej nutí se vzdálit od kněze, co nejrychleji to jde. Nemrtvý, prchá, nebo se snaží najít úkryt po dobu působení obřadu.

Min teologie: 6

Dosah: 1 nemrtvý/stupeň

Trvání: 10 minut za každý stupeň

Sesílací čas: 2 kola

Sp. Efekt: zažene příslušný počet nemrtvých

Max stupeň: Moudrost/3

Popis: Se silou záhrobí se hned bojuje lépe. Díky tomuto obřadu může kněz požehnat zbraním, které pak nemrtvé doslova spalují. Po dobu působení kouzla jsou zbraně obaleny jakoby černo fialovým kouřem, ve kterém se občas zjevují trpící mrtvé duše. To je důvod, proč se toto požehnání příliš netěší oblibě veřejnosti, avšak na nemrtvé je jako jed.

Min teologie: 8

Dosah: zbraň/stupeň

Trvání: 10 minut za každý stupeň

Sesílací čas: 4 kola

Sp. Efekt: při zásahu +1d6+1/stupeň poškození proti nemrtvím

Max stupeň: moudrost/3

Popis: Někteří nemrtví se ne a ne vzdát své zatracené existence a proto se silou záhrobí, přivolá kněz ze záhrobí temnou kosu, která setne všechny nemrtvé v okolí.

Min teologie: 10

Dosah: okruh okolo kněze 5m/stupeň

Trvání: ihned

Sesílací čas: 2 kola

Sp. Efekt: zraní nemrtvé v dosahu za 2d6+2/stupeň do všech částí.

Max stupeň: Moudrost/4


Popis: Nejedná se o ticho ve svém pravém slova smyslu, ale záruku, že mrtvý už nikdy nepromluví. Existují totiž kouzla a metody, díky kterým se dá komunikovat se zemřelým, který je silou magie nucen popravdě prozradit svá tajemství.  Díky tomuto rituálu, při kterém kněz obřadně svým srpem vyřízne mrtvému jazyk, nebo mu jím aspoň rozpáře hrdlo, nebude moci již zemřelý komunikovat se světem živých.   

Min teologie: 12

Dosah: mrtvý

Trvání: stále

Sesílací čas: 30 kol

Sp. Efekt: Mrtvý má imunitu proti post morte vyslýcháním kouzlům. S pastí na prolomení pečeti  10 - 2x stupeň rituálu.

Max stupeň: moudrost/2


Popis: Pojistka proti oživení a jakékoli další posmrtné manipulaci. Kněz takto může označit osobu ještě za jejího života a to tím, že jí svým srpem vyryje na hrudník do kůže pečeť smrti. Toto může také provést na již zemřelém těle.  Takto označený je pod ochranou Varjoga a při pokusu jej oživit nekromantskými praktikami se naopak pečeť roztrhne a místo oživeného nemrtvého sluhy se na místě zjeví nepřátelsky naladěný trojhlavý pes.

Min teologie: 14

Dosah: 1 osoba

Trvání: do prolomení

Sesílací čas: 12 kol

Sp. Efekt: past na prolomení 8 - stupeň rituálu; úspěch/přivolání Kerbera

Max stupeň: Moudrost/3


Popis: Občas je potřeba si opravdu počkat a tato meditace je k tomu jako stvořená. Kněz se může ponořit do několika denního transu, kdy se pro něj jakoby zastaví čas a nepotřebuje žádné vnější podněty.  Kněz se po dobu transu nemůže sám hýbat, ale může být přenášen, nebo vezen. Všechny efekty, které na něj působí, jsou tímto pozastaveny, do doby než se z transu sám probere (celou dobu vnímá co se děje v okolí) nebo účinek meditace sám pomine.

Min teologie: 16

Dosah: kněz

Trvání: 1 den/stupeň

Sesílací čas: 5 kol

Sp. Efekt: Zastavení všech efektů působících na kněze, efekty začnou dále působit po skončení meditace.

Max stupeň: moudrost/3


Popis: Kněz si může propůjčit duši živé bytosti a zapečetit jí do svého srpu. A získat tak pro sebe něco z vlastností, které měl zemřelý.  K provedení rituálu musí dotyčný zemřít ranou obsidiánového srpu, který následně pohltí duši. Žádnou jinou zbraň použít nelze.  Bonusy, které takto srp získá, se knězi započítávají pouze má-li ho v ruce. Při smrti kněze se pečeť uvolní a duše je propuštěna ze svých služeb.

Min teologie: 18

Dosah: srp -1 duše/stupeň

Trvání: do zrušení

Sesílací čas: 12 kol

Sp. Efekt: srp získává následující vlastnosti za každý bonus vlastnosti zemřelého: síla-poškození +2, obratnost-útok a kryt +1, odolnost – bonus na jedy +3, inteligence – odolnost proti elementárnímu poškození +3, moudrost – bonus k schopnostem +1,   charisma -  odolnost proti myšlenkovým kouzlům +3, krása – bonus k charismatu +1

Max stupeň: Moudrost/6


Popis: Nejvyšší kněží jsou často označováni za posly smrti.  Mohou tak označit ty kdož přežívají příliš dlouho na této zemi a označit je symbolem smrti. K tomu stačí, aby se cíle i jen letmo dotkli špičkou svého srpu a jestliže Varjog uzná, že si dotyčný zaslouží odejít, snese na něj kletbu, která jeho smrti napomůže.

Min teologie: 20

Dosah: dotyk

Trvání: 1den/stupeň

Sesílací čas: 1 akce

Sp. Efekt: jakékoli poškození, které je postiženému způsobené je dvojnásobné, odolnost na pasti proti jedu, je poloviční.

Max stupeň: Moudrost/5