Sattuma - bohyně chaosu

Nebo také řečená bohyně náhody, bohyně lži, či bohyně štěstí. Každopádně platí, že kde se Sattuma projeví, tak tam je veselo a živo i když ne všichni vzniklý rozruch oceňují.  Sattuma dokáže měnit svůj vzhled a při různých potyčkách bohů mezi sebou stála postupně na všech stranách a každému pomáhala po svém. Nezřídka se stalo, že stála na více stranách současně a organizovala mezi bohy jako prostředník jednání sama mezi sebou.  Tato bohyně, která nejčastěji obléká podobu učené zlaté elfky  (k nelibosti zlatých elfů) má z bohů na zemi snad nejvíce žijících potomků, ať už to jsou chiméry, gargoyly, nebo baziliškové.  Lidé se k ní modlí často spíše proto ne aby si jich všimla, ale aby je ze svých plánů vynechala. Jejím symbolem je osmicípá hvězda, se zahnutými hroty, která značí její všestrannost a nevypočitatelnost.

Jako oběť se Sattumě hází mince nebo nalezené předměty do malé kašny, obřady pak probíhají roztočením osmicípé hvězdy a odříkáním zpravidla nějaké říkanky.


Popis: Život je jen náhoda, jednou jsi dole podruhé zas nahoře a tak se smůla a štěstí občas usměje na  každého z nás a pod vlivem této modlitby to platí několikanásobně a postižení zažívají zajímavé časy. Postavy, které jsou pod působením kouzla, se cítí, že se něco děje, buď je postihne optimismus, nebo temná předtucha.

Min teologie: 4

Dosah: 10m/stupeň

Trvání: 10minut/stupeň

Sesílací čas: 4 kola

Sp. Efekt: Každá bytost v dosahu si hodí panna/orel a je tak postižena prokletím štěstím/smůlou.  +1 posun pásma hodu/3 stupně na kritický úspěch/neúspěch. Každých 10 minut se postavě může stát náhodná akce s pravděpodobností 1/stupeň na 1d20. (akce: najde minci, zakopne, roztrhne si oblečení, objeví v obchodě vzácný předmět atd.)

Max stupeň: Moudrost/2


Popis: Štěstí patří připraveným a musí se mu jít naproti. Díky této modlitbě je cíl postižen dávkou štěstí a náhoda mu hraje do karet.

Min teologie: 6

Dosah: kněz/dotyk

Trvání: 10 minut za každý stupeň

Sesílací čas: 6 kol

Sp. Efekt: +1 posun pásma hodu/2 stupně na kritický úspěch. Každých 10 minut se postavě může stát náhodná šťastná akce s pravděpodobností 1/stupeň na 1d20.

Max stupeň: Moudrost/3


Popis: Protože štěstí občas sedne i na vola, je potřeba občas někomu řádně zatopit a nic nepotěší tolik jako cizí neštěstí. Tímto způsobem lze ukázat prstem na příslušného budoucího nešťastníka a ukázat mu jaké to v životě mají looseři.

Min teologie: 8

Dosah: bytost 2metry/stupeň

Trvání: 10 minut za každý stupeň

Sesílací čas: 6 kol

Sp. Efekt: +1 posun pásma hodu/2 stupně na kritický neúspěch. Každých 10 minut se postavě může stát náhodná smolná akce s pravděpodobností 1/stupeň na 1d20.

Max stupeň: moudrost/3

Popis: Kněz pustí svá slova do větru a ta dolétnou ke všem, kdo jej mohou slyšet a rozumět jeho slovům. Slova k postavám dolehnout jakoby jim je někdo šeptal do ucha a bytosti tak neví, jestli to k nim promlouvá jejich vnitřní hlas, nebo je to cizí vůle.  Každopádně, jestliže podlehnou pokušení, mají nutkání tento hlas poslechnout.

Min teologie: 10

Dosah: okruh okolo kněze 10m/stupeň

Trvání: 30 minut/hodina

Sesílací čas: 3 kola

Sp. Efekt: uposlechnutí zprávy (max. 1slovo/stupeň) / odhalení, past: základ+int -1/stupeň – (bonus charisma sesilatel);  základ: (0 – život a majetek neohrožující zpráva, 2 – ohrožující majetek, 4 – ohrožující zdraví, 8 – ohrožující život)

Max stupeň: Moudrost/4


Popis: Když je někde moc klid, bývá často i nuda a proto je potřeba do toho vnést trochu života. Toto prokletí se nesesílá přímo na bytosti, ale na určité území. Bytosti, které se na takovéto území dostanou, pak zažívají náhodně všemožné zvukové a obrazové halucinace které je rozptylují od jejich úmyslů. Slabší jedinci toto zpravidla nevydrží a dávají se na útěk.

Min teologie: 12

Dosah: okruh okolo kněze 5m/stupeň

Trvání: 1 hodina/ stupeň

Sesílací čas: 5 kol

Sp. Efekt: Každých 5 kol minut se postavě může stát náhodná smolná akce s pravděpodobností 1/stupeň na 1d20. Postavy mají postih -3 na veškeré akce. Každých 10 kol  Panika/nic  past: 2+moudrost – 1/stupeň - (bonus charisma sesilatele)

Max stupeň: Moudrost/2


Popis: Kněží Sattumy často nemají pochopení okolí, a tak moc dobře ví, že je občas místo sebe dobré někam poslat svou náhradu. K tomuto však potřebují zrcadlo (může posloužit i klidná vodní hladina), kdy nechají svůj obraz vystoupit z plochy zrcadla a vytvořit tak svého dvojníka. Kněz je s dvojníkem propojen, takže vidí jeho očima a může mluvit jeho ústy, avšak dvojník je stále jen obrazem a jako takový je nehmotný a nemůže manipulovat žádným předmětem ani se jinak fyzicky projevovat.  Obraz je však schopen procházet skrz předměty, ovšem jen tak daleko, kam dopadne dostatek světla, aby jej mohl vyplnit.

Min teologie: 14

Dosah: sesilatel

Trvání: 1hodina/stupeň

Sesílací čas: 12 kol

Sp. Efekt: Dvojník.

Max stupeň: Moudrost/3


Popis: Jedná se o velice nepříjemnou kletbu, kdy kněz rituálně připraví nápoj „lásky“ který dá vypít nic netušící oběti.  Ta se stane po určitý čas doslova neodolatelná pro opačné pohlaví a její krása a šarm otevře jakékoli dveře, poklopec a zvedne jakoukoli sukni. Dojde-li během působení tohoto kouzla k pohlavnímu styku, je vysoká pravděpodobnost, že bude naplněn narozením potomstva. Avšak jak se říká, co Sattuma nedala na kvalitě, to darovala na kvantitě.

Min teologie: 16

Dosah: nápoj

Trvání: 1 hodina/stupeň (od očarování nápoje)

Sesílací čas: 50 kol (vaření nápoje)

Sp. Efekt: Krása a Charisma + 3 / stupeň, Šance na otěhotnění 70%+5%/stupeň

Max stupeň: moudrost/4


Popis: Kněz je schopný oblékat si tváře stejně lehce jako si měnit klobouky. Díky tomuto obřadu může na sebe kněz vzít podobu kohokoli, na koho se zrovna dívá, nebo má aspoň jeho obraz.  U postav které důvěrně zná, tj. trávil s nimi dostatek času, pak stačí vybavit si jen vzpomínku. Proměna působí i na ostatní tělesné proporce, avšak proměnit se může pouze do postavy přibližně stejné velikosti, avšak lze takto změnit i pohlaví. Postavě zůstávají veškeré atributy, kromě krásy, kterou přebírá od cíle.

Min teologie: 18

Dosah: kněz

Trvání: 4hodiny/stupeň

Sesílací čas: 12 kol

Sp. Efekt: proměna na dobu trvání kouzla (předčasně ji zle zrušit pouze stejným rituálem)

Max stupeň: Moudrost/5


Popis: Jestliže se Arr palič nazývá řádem a soudcem, pak Sattuma je ztělesněním dezorganizace. Kněz roztočí hvězdu a vysloví pouze jedno slovo: „Chaos“. Při seslání této ultimátní kletby je postižené území a všichni v něm, vyjma pouze kněze zasaženi nevysvětlitelným chováním všech předmětů a činností, které se v něm projevují. Vystřelený šíp se tak může proměnit v motýla, seslané kouzlo může změnit nejen svůj element a podstatu, ale i cíl. Obdobně tak způsobená zranění mohou dopadnout na působitele, nebo naopak léčit. Do toho všeho je zasažená oblast postihnuta náhodnými změnami země, někde vyroste strom, jinde se zem změní v písek. Po ukončení tohoto kouzla zůstává takto postižená krajina s trvalými následky.

Min teologie: 20

Dosah: okruh okolo kněze 15m/stupeň

Trvání: 10 kol/ stupeň

Sesílací čas: 1 kolo

Sp. Efekt: Každých 5 kol se změní náhodně  8/stupeň polí krajiny v zasaženém území.

Každá akce postav je podrobena hodu chaosu 1d8, viz projev.

Projev: 1 – Akce se provede normálně. 2 – Cílem je sesilatel (popřípadě nejbližší osoba jestliže byl cílem sesilatel).  3 – Akce se nijak neprojeví je anulována (proměna šípu…). 4 – Akce má reverzní efekt. 5 – Akce má reverzní efekt na náhodný cíl. 6 – Je postižen jiný cíl. 7 – efekt se znásobí na všechny možné cíle. 8 – Efekt se znásobí na všechny možné cíle s reverzním účinkem.

Max stupeň: Moudrost/5