Střelné zbraně, jsou kapitolou sama pro sebe. Ať úž se jedná o krátké reflexní luky, nebo dalekonosné tisové obry vždy je lepší zneškodnit soupeře pěkně na dálku a neriskovat bližší kontakt a zranění.
Dostatečně obratná postava s obratností minimálně 13, a ovládáním své zbraně minimálně na 12 úrovni je schopna rychlé střelby a v rámci jedné akce vypálit a nabít. U kuší, které mají více akcí k nabíjení, se pouze snižuje počet akcí potřebný k nabití o počet nabití v rámci jednotlivých úrovní.
Úroveň 12
Akce: vystřelit, nabít
Úroveň 16
Akce: Vystřelit, nabít, vystřelit
druhý útok - 4
Úroveň 20
Akce: vystřelit, nabít, vystřelit, nabít
druhý útok -2
Dostatečně obratná (obratnost 14), moudrá (moudrost min 12) a inteligentní (inteligence min 13), která bravurně ovládá svou zbraň aspoň na 15 úrovni, je schopna docílit přesné střelby a ze svých mířených útoků na vitální místa udělat postrach pro okolí. Nelze kombinovat s Rychlou střelbou.
Úroveň 15
Mířený útok: -2 k zásahu
Poškození: 1.5x
Úroveň 20
Mířený útok: -0 k zásahu
Poškození: 2x
Střelné zbraně mají problém s přesností na vzrůstající vzdálenost a to v poměru 0/-3/-5 k útoku na krátkou/střední/dlouhou vzdálenost jejich účinného dostřelu. Postava znalá principů této střelby může tyto negativní vlivy eliminovat a naopak svou přesnost ještě zvýšit. Pokud postava ovládá svou zbraň minimálně na 14 úrovni, má obratnost a moudrost minimálně 12 pak může této nevýhody využít.
Úroveň 14
Krátký dostřel: +1
Střední dostřel: -1
Dlouhý dostřel: -3
Úroveň 18
Krátký dostřel: +2
Střední dostřel: 0
Dlouhý dostřel: -1
Úroveň 20
Krátký dostřel: +4
Střední dostřel:+2
Dlouhý dostřel: +1