Bůh moří a vod – Myrsk

Mezi lidmi po Arrovi druhý nejdůležitější bůh. Ve světě plném moří je patronem rybářů a mořeplavců a cestovatelů obecně. 

Myrsk je dosti nevypočítavý a náladový bůh.  Jeho elementem je voda a pro praktikování jeho rituálů tak musí být vždy nějaká voda nablízku, avšak mnohdy se stává, že modlitbu pochopí po svém a místo dobrého větru do plachet přivolá bouři a uragán. Nebo když si rybáři přejí plné sítě a dobrý úlovek, zavede jejich cestou kosatku, či obří sépii a rybáři tak nejen že přijdou o úlovek, ale mnohdy i o své životy.  V některých krajinách je tak součástí oběti tomuto bohu dávána krev, jakožto nejcennější kapalina, avšak v civilizovaných koutech světa se tyto praktiky moc nevidí.  


Popis: Kněz poprosí Myrska aby ubral trochu se své dravosti a uklidnil tak vodní hladinu. V praxi to pak znamená, že se v dosahu modlitby uklidní hladina o jeden nebo více stupňů a je tak bezpečnější se po ní, nebo v ní pohybovat.  Stupně jsou: Klidná voda, Mírný proud, Proud/vlnobití, Silný proud / velké vlny, Extrémní proud/vír/tsunami.  Divoká řeka se tak na chvíli téměř zastaví (ale hrozí že se rozteče do okolí) a z velkých vln se stanou jen malé neškodné vlnky. 

Min teologie: 4

Dosah: okolí 100 metrů souvislé vodní plochy / stupeň 

Trvání: 10 minut / stupeň

Sesílací čas: 20 kol

Sp. Efekt: Sníží stupeň proudu o 1 za každý stupeň kouzla

Max stupeň: moudrost/4


Popis: Kněží Myrska jsou ve vodě jako doma, dokonce s požehnáním jejich boha, jim na krku mohou dočasně vyrůst malé žábry, které jim umožní dýchat ve vodě.

Min teologie: 6

Dosah: dotyk

Trvání: 15 kol / stupeň

Sesílací čas: 5 kol

Sp. Efekt: Postava může dýchat ve vodě

Max stupeň: moudrost/2


Popis: Kněz zafunguje jako prodloužená ruka svého boha, který si pomocí velkých vln bere z pevniny, nebo lodí co potřebuje. Z přilehlé vodní plochy (jestliže to umožňuje její objem) se tak zvedne velká přílivová vlna, která spláchne co jí přijde do cesty.

Min teologie: 8

Dosah: vodní plocha do 10 metrů / stupeň

Trvání: instant

Sesílací čas: 2 kola

Sp. Efekt: Vlna: dosah na břeh 2 metry/stupeň , sražení OVĚŘENÍ cíl: Síla - stupeň (nic / sražení na zem);  Stržení (při sražení, nebo objekty) Síla - 2x stupeň ( nic / cíl je stržen do vody)

Max stupeň: moudrost/3


Popis: Voda je nepostradatelná. To ví i kněží Myrska, kteří mohou svého boha požádat o dar vody ať jsou kdekoli.  V jejich nádobě se pak začne z okolního vzduchu srážet čistá voda i když tam předtím nebyla ani kapička.

Min teologie: 10

Dosah: Nádoba

Trvání: instant

Sesílací čas: 5 kol

Sp. Efekt: Naplní nádobu čistou vodou 1litr / stupeň

Max stupeň: moudrost/2


Popis: Tato modlitba umožní knězi a případně i jeho okolí cestovat po souvislé vodní hladině pomocí koní samotného Myrska. Při vyslyšené prosbě se na vodní hladině zhmotní kůň, nebo několik koní, kteří jsou jakoby napůl utopení ve vodě, ale to jim vůbec nebrání v pohybu a cesta vodou (i proti proudu nebo ve vlnách) se počítá jako po zpevněné cestě. Tyto koně poslouchají kněze a odvezou jej kamkoliv si bude přát. Ovšem v momentě kdy najedou na souš tak se promění zpět v obyčejnou vodu. Kdokoliv na oře nasedne musí  musí ovládat jízdu jako na běžném koni a platí pro něj stejné podmínky. 

Min teologie: 12

Dosah: vodní plocha okolo kněze

Trvání: 1 hodina / stupeň

Sesílací čas: 5 kol

Sp. Efekt: Vodní oř / stupeň,  (jako obyčejný kůň + základní rychlost 7 ), odolnost na vodní element +5

Max stupeň: moudrost/3


Popis: Pro pohyb ve vodě, ale nejen pro něj může kněz využít chapadla podobná těm které mají chobotnice. Při této modlitbě ze zad kněze  vyrostou 4 až dvoumetrová chapadla, které kněz plně ovládá jako své další končetiny. (HP mají chapadla stejná jako ostatní údy kněze).  Chapadla se mohou přichytit i na rovném povrchu a kněz tak jejich pomocí může i úspěšně šplhat.  

Min teologie: 14

Dosah: kněz

Trvání: 20 kol/ stupeň

Sesílací čas: 10 kol

Sp. Efekt: Chapadla: +1 AP (pro boj chapadlem), +1 MP (+5MP voda),  AC 1,  útok: 12 +1/stupeň  DMG: 1d6 + 1/stupeň. Škrcení  (po zásahu na hlavu / trup)  ověření: síla - 5 - 1/stupeň - nic/škrcení,  Plavání +10+1/stupeň

Max stupeň: moudrost/3


Popis: Kněz se uvede do transu a spojí se s bohem moří. Po dobu co je v transu a není ničím rušen, je mu propůjčena schopnost ovládat vítr okolo sebe, který je nad vodní hladinou.  Intenzita větru, kterou takto může ovládat je dána jeho vyrovnaností a vůlí Myrska.  Kněží větru a moří jsou často najímání na lodě jakožto nouzový pohon.   

Min teologie: 16

Dosah: okolí kněze do 20 metrů (dál podle okolních podmínek)

Trvání: 2 hodiny/stupeň  , nebo přerušení transu

Sesílací čas: 10 kol

Sp. Efekt: Postava ovládá směr a intenzitu větru v daném dosahu, oproti kouzelnickému ekvivalentu tohoto kouzla, vítr postupuje společně s kněžími.  Síla větru je dána maximálním stupněm od 1 – Vánek, 2 – Slabý vítr, 3 – Čerstvý vítr, 4 – Silný vítr, 5 – Bouřlivý vítr, 6 – Vichřice,  7 - Mohutná vichřice (viz Beaufortova stupnice)

Max stupeň: moudrost/3


Popis: Hněv Myrska se projevuje právě silnými bouřemi, které potopili mnoho lodí a zničili nejednu chatrč. Kněz může o tuto sílu požádat a je li mu vyhověno, vzduch se zakrátko začne nabíjet energií a na území dopadne bouře. 

Min teologie: 18

Dosah: okolí sesilatele 1km/ stupeň

Trvání: 10 minut / stupeň

Sesílací čas: 15 minut

Sp. Efekt: postava ovládá směr a intenzitu bouře v daném dosahu  Síla bouře je dána minimálním stupněm od 1 – Hromobití, 2 – Mírná bouře, 3 – Bouře s blesky, 4 – Průtrž s blesky, 5 – Krupobití, 6- Kulové blesky 

Max stupeň: moudrost/3


Popis: Symbolem pána moří je trojzubec a takový symbol je propůjčen, jen těm nejvěrnějším služebníkům. Kněz tak z libovolné vodní hladiny postupně vytáhne tuto úchvatnou zbraň, nabitou energií s níž  není problém porazit jakéhokoli nepřítele.  Zbraň však smí používat pouze kněz, když ji ztratí, nebo předá někomu jinému okamžitě se rozteče.

Min teologie: 20

Dosah: sesilatel

Trvání: 1 hodina / stupeň (poté se zbraň rozteče)

Sesílací čas: 3 kola

Sp. Efekt: Trojzubec:  0, -1, 2d4+3 + 2d6 (Elektřina), ochranné pole +3 proti všem elementům

Max stupeň: moudrost/5