Bůh moří a vod – Myrsk
Mezi lidmi po Arrovi druhý nejdůležitější bůh. Ve světě plném moří je patronem rybářů a mořeplavců a cestovatelů obecně.
Myrsk je dosti nevypočítavý a náladový bůh. Jeho elementem je voda a pro praktikování jeho rituálů tak musí být vždy nějaká voda nablízku, avšak mnohdy se stává, že modlitbu pochopí po svém a místo dobrého větru do plachet přivolá bouři a uragán. Nebo když si rybáři přejí plné sítě a dobrý úlovek, zavede jejich cestou kosatku, či obří sépii a rybáři tak nejen že přijdou o úlovek, ale mnohdy i o své životy. V některých krajinách je tak součástí oběti tomuto bohu dávána krev, jakožto nejcennější kapalina, avšak v civilizovaných koutech světa se tyto praktiky moc nevidí.
Klidná voda
Popis: Kněz poprosí Myrska aby ubral trochu se své dravosti a uklidnil tak vodní hladinu. V praxi to pak znamená, že se v dosahu modlitby uklidní hladina o jeden nebo více stupňů a je tak bezpečnější se po ní, nebo v ní pohybovat. Stupně jsou: Klidná voda, Mírný proud, Proud/vlnobití, Silný proud / velké vlny, Extrémní proud/vír/tsunami. Divoká řeka se tak na chvíli téměř zastaví (ale hrozí že se rozteče do okolí) a z velkých vln se stanou jen malé neškodné vlnky.
Min teologie: 4
Dosah: okolí 100 metrů souvislé vodní plochy / stupeň
Trvání: 10 minut / stupeň
Sesílací čas: 20 kol
Sp. Efekt: Sníží stupeň proudu o 1 za každý stupeň kouzla
Max stupeň: moudrost/4
Žábry
Popis: Kněží Myrska jsou ve vodě jako doma, dokonce s požehnáním jejich boha, jim na krku mohou dočasně vyrůst malé žábry, které jim umožní dýchat ve vodě.
Min teologie: 6
Dosah: dotyk
Trvání: 15 kol / stupeň
Sesílací čas: 5 kol
Sp. Efekt: Postava může dýchat ve vodě
Max stupeň: moudrost/2
Vlna
Popis: Kněz zafunguje jako prodloužená ruka svého boha, který si pomocí velkých vln bere z pevniny, nebo lodí co potřebuje. Z přilehlé vodní plochy (jestliže to umožňuje její objem) se tak zvedne velká přílivová vlna, která spláchne co jí přijde do cesty.
Min teologie: 8
Dosah: vodní plocha do 10 metrů / stupeň
Trvání: instant
Sesílací čas: 2 kola
Sp. Efekt: Vlna: dosah na břeh 2 metry/stupeň , sražení OVĚŘENÍ cíl: Síla - stupeň (nic / sražení na zem); Stržení (při sražení, nebo objekty) Síla - 2x stupeň ( nic / cíl je stržen do vody)
Max stupeň: moudrost/3
Voda
Popis: Voda je nepostradatelná. To ví i kněží Myrska, kteří mohou svého boha požádat o dar vody ať jsou kdekoli. V jejich nádobě se pak začne z okolního vzduchu srážet čistá voda i když tam předtím nebyla ani kapička.
Min teologie: 10
Dosah: Nádoba
Trvání: instant
Sesílací čas: 5 kol
Sp. Efekt: Naplní nádobu čistou vodou 1litr / stupeň
Max stupeň: moudrost/2
Vodní hřebec
Popis: Tato modlitba umožní knězi a případně i jeho okolí cestovat po souvislé vodní hladině pomocí koní samotného Myrska. Při vyslyšené prosbě se na vodní hladině zhmotní kůň, nebo několik koní, kteří jsou jakoby napůl utopení ve vodě, ale to jim vůbec nebrání v pohybu a cesta vodou (i proti proudu nebo ve vlnách) se počítá jako po zpevněné cestě. Tyto koně poslouchají kněze a odvezou jej kamkoliv si bude přát. Ovšem v momentě kdy najedou na souš tak se promění zpět v obyčejnou vodu. Kdokoliv na oře nasedne musí musí ovládat jízdu jako na běžném koni a platí pro něj stejné podmínky.
Min teologie: 12
Dosah: vodní plocha okolo kněze
Trvání: 1 hodina / stupeň
Sesílací čas: 5 kol
Sp. Efekt: Vodní oř / stupeň, (jako obyčejný kůň + základní rychlost 7 ), odolnost na vodní element +5
Max stupeň: moudrost/3
Chapadla
Popis: Pro pohyb ve vodě, ale nejen pro něj může kněz využít chapadla podobná těm které mají chobotnice. Při této modlitbě ze zad kněze vyrostou 4 až dvoumetrová chapadla, které kněz plně ovládá jako své další končetiny. (HP mají chapadla stejná jako ostatní údy kněze). Chapadla se mohou přichytit i na rovném povrchu a kněz tak jejich pomocí může i úspěšně šplhat.
Min teologie: 14
Dosah: kněz
Trvání: 20 kol/ stupeň
Sesílací čas: 10 kol
Sp. Efekt: Chapadla: +1 AP (pro boj chapadlem), +1 MP (+5MP voda), AC 1, útok: 12 +1/stupeň DMG: 1d6 + 1/stupeň. Škrcení (po zásahu na hlavu / trup) ověření: síla - 5 - 1/stupeň - nic/škrcení, Plavání +10+1/stupeň
Max stupeň: moudrost/3
Vítr
Popis: Kněz se uvede do transu a spojí se s bohem moří. Po dobu co je v transu a není ničím rušen, je mu propůjčena schopnost ovládat vítr okolo sebe, který je nad vodní hladinou. Intenzita větru, kterou takto může ovládat je dána jeho vyrovnaností a vůlí Myrska. Kněží větru a moří jsou často najímání na lodě jakožto nouzový pohon.
Min teologie: 16
Dosah: okolí kněze do 20 metrů (dál podle okolních podmínek)
Trvání: 2 hodiny/stupeň , nebo přerušení transu
Sesílací čas: 10 kol
Sp. Efekt: Postava ovládá směr a intenzitu větru v daném dosahu, oproti kouzelnickému ekvivalentu tohoto kouzla, vítr postupuje společně s kněžími. Síla větru je dána maximálním stupněm od 1 – Vánek, 2 – Slabý vítr, 3 – Čerstvý vítr, 4 – Silný vítr, 5 – Bouřlivý vítr, 6 – Vichřice, 7 - Mohutná vichřice (viz Beaufortova stupnice)
Max stupeň: moudrost/3
Bouře
Popis: Hněv Myrska se projevuje právě silnými bouřemi, které potopili mnoho lodí a zničili nejednu chatrč. Kněz může o tuto sílu požádat a je li mu vyhověno, vzduch se zakrátko začne nabíjet energií a na území dopadne bouře.
Min teologie: 18
Dosah: okolí sesilatele 1km/ stupeň
Trvání: 10 minut / stupeň
Sesílací čas: 15 minut
Sp. Efekt: postava ovládá směr a intenzitu bouře v daném dosahu Síla bouře je dána minimálním stupněm od 1 – Hromobití, 2 – Mírná bouře, 3 – Bouře s blesky, 4 – Průtrž s blesky, 5 – Krupobití, 6- Kulové blesky
Max stupeň: moudrost/3
Trojzubec
Popis: Symbolem pána moří je trojzubec a takový symbol je propůjčen, jen těm nejvěrnějším služebníkům. Kněz tak z libovolné vodní hladiny postupně vytáhne tuto úchvatnou zbraň, nabitou energií s níž není problém porazit jakéhokoli nepřítele. Zbraň však smí používat pouze kněz, když ji ztratí, nebo předá někomu jinému okamžitě se rozteče.
Min teologie: 20
Dosah: sesilatel
Trvání: 1 hodina / stupeň (poté se zbraň rozteče)
Sesílací čas: 3 kola
Sp. Efekt: Trojzubec: 0, -1, 2d4+3 + 2d6 (Elektřina), ochranné pole +3 proti všem elementům
Max stupeň: moudrost/5